Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Strah od jezika kod hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Mandić, Marina. (2017). Strah od jezika kod hrvatskih učenika španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img] PDF (Español) - Registered users only
Download (1MB) | Request a copy

Abstract

Strah od stranog jezika afektivni je čimbenik koji ima značajnu ulogu u procesu učenja stranog jezika. Iako su dosad provedena mnoga istraživanja i analizirani mnogi aspekti ovog fenomena, još uvijek ostaje mnogo toga za istražiti. U prvom dijelu ovog diplomskog rada nastojali smo obuhvatiti teorijski aspekt ovog fenomena tako da smo definirali pojam straha od stranog jezika te ga stavili u kontekst razredne situacije. Također smo naveli rezultate relevantnih istraživanja koja su dosad provedena. U drugom smo dijelu rada ispitali razinu i glavne izvore straha od španjolskog kao stranog jezika na uzorku od 82 učenika II. Gimnazije u Zagrebu. U istraživanju smo koristili instrument FLCAS (“Foreign Language Classroom Anxiety Scale”), skalu za mjerenje straha od stranog jezika u razrednoj situaciji (Horwitz, 1983). Rezultati istraživanja pokazuju kako je razina straha kod ispitanika umjerena te da su glavni izvori straha od jezika strah od komunikacije i strah od negativne evaluacije. Također smo utvrdili kako postoji određena povezanost između promatranih individualnih čimbenika i straha od jezika: što je veći broj jezika koji učenik govori, što je viša njegova jezična kompetencija, boravak u zemlji španjolskog govornog područja te kontakt s izvornim govornicima španjolskog smanjuju razinu straha kod učenika. Proučavajući rezultate relevantnih istraživanja, zaključujemo da je potrebno stvoriti ugodnu atmosferu u razredu te se odnositi prema učenicima s poštovanjem kako bi se smanjila razina straha od jezika te na taj način olakšao i poboljšao proces učenja stranog jezika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: strah od učenja stranog jezika, izvori straha od jezika, FLCAS, strah od komunikacije, strah od negativne evaluacije
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 12 Feb 2018 15:19
Last Modified: 12 Feb 2018 15:19
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/9560

Actions (login required)

View Item View Item