Hadrović, Monika.
(2017).
Uporaba strategija učenja kod hrvatskih studenata španjolskog kao stranog jezika s obzirom na razinu studija.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana].
Abstract
Ovaj se rad bavi istraživanjem uporabe strategije učenja hrvatskih studenata španjolskog kao stranog jezika s obzirom na razinu studija. U uvodnom se dijelu daje teorijska podloga o procesu poučavanja. Polazi se od sedamdesetih godina prošloga stoljeća kada dolazi do preokreta u procesu poučavanja i naglasak se stavlja na učenika i na načine na koji on uči i savladava gradivo. U kontekstu procesa učenja i usvajanja stranog jezika, navode se brojni autori koji
spominju razne tehnike, takozvane strategije, kojima se učenici služe kako bi što lakše i uspješnije savladali veliki broj novih informacija. Sukladno tome, predstavlja se pregled tipologija strategija učenja (O’Malley i Chamot, Oxford, Rubin, Stern), s naglaskom na klasifikaciju autora O’Malley i Chamot i Oxford. Nakon toga, daje se presjek istraživanja provedenih na temu uspješnih učenika stranog jezika i uporabe strategija općenito. Nakon teorijskog dijela rada, prelazi se na istraživački dio istoga. Istraživanje je provedeno na 140 studenata na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Filozofskom fakultetu u Zadru. Cilj istraživačkog dijela rada je bio ispitati stav o strategijama učenja kao i strategije kojima se koriste studenti preddiplomskog studija i prve godine diplomskog studija španjolskog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i na Filozofskom fakultetu u Zadru. Također, cilj nam je bio istražiti kojim se strategijama studenti najviše koriste i kako se njihova uporaba mijenja s obzirom na razinu studija. Na temelju dobivenih podataka možemo zaključiti da studenti svih godina na oba fakulteta općenito pozitivno gledaju na strategije učenja i misle da njihova pravilna uporaba može doprinijeti uspjehu u studiju. Iako je bilo manjih razilaženja u mišljenju o neophodnosti strategija, većina misli da je njihova uporaba neophodan dio procesa učenja. Također, možemo zaključiti kako većina studenata želi da se strategije počnu poučavati u sklopu nastave u budućnosti. Što se tiče uporabe strategija, možemo zaključiti da studenti nižih godina koriste manje strategija i jednostavnije strategije, dok pripadnici viših godina
koriste složenije strategije i često kombiniraju različite tipove strategija. S obzirom na mjesto studija, možemo zaključiti da studenti španjolskog jezika i književnosti u Zadru češće koriste strategije učenja od zagrebačkih studenata.
Actions (login required)
|
View Item |