Cvitković, Vivian.
(2017).
Usporedna analiza primjene gramatičkog i komunikacijskog
pristupa u nastavi španjolskog kao stranog jezika u Hrvatskoj.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Ovaj se rad bavi usporednom analizom primjene gramatičkog i komunikacijskog pristupa u nastavi španjolskog kao stranog jezika (ELE) u Hrvatskoj. U okviru nastave općenito, pa tako
i nastave ELE, od izuzetne je važnosti odabir metode odnosno pristupa koji će se koristiti prilikom poučavanja učenika ili studenata. Kada govorimo o nastavi stranih jezika, u ovom slučaju španjolskog, treba imati na umu promjene koje su se u glotodidaktici dogodile od druge polovice 20-og stoljeća do danas, a odnose se na pristup poučavanju stranih jezika. (Sánchez, 1992.) Može se primjetiti da je današnja nastava stranih jezika uglavnom usmjerena prema komunikacijskom pristupu, što potvrđuje praksa u brojnim srednjim školama te školama stranih jezika. U toj činjenici vidi se značajan odmak od početaka razvoja metodike
nastave ELE koja je započela primjenom gramatičko-prijevodne metode (Martín, 2009.). Danas, kada je komunikacijski pristup uglavnom zamijenio gramatički pristup, postavlja se
pitanje o tome isključuje li nužno primjena jednog pristupa gotovo u potpunosti onaj drugi, tj. predstavljaju li oni binarnu opoziciju (Doval Reixa i Soliño Pazó, 1998.). Osnovni cilj ovog rada je analiza odnosa, te prednosti i nedostataka komunikacijskog i gramatičkog pristupa u
nastavi ELE u hrvatskim školama, a prikazani su i rezultati istraživanja provedenog s nastavnicima na ovu temu s pomoću intervjua i promatranja njihovih satova u dvjema srednjim školama i dvjema školama stranih jezika. Na temelju dobivenih rezultata oblikovane su preporuke za nastavnu praksu.
Actions (login required)
|
View Item |