Bačurin, Antonia.
(2017).
Povezanost straha od stranog jezika i upotrebe komunikacijskih strategija kod učenika španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Ovaj rad se bavi povezanošću straha od stranog jezika i upotrebe komunikacijskih strategija u govoru kod učenika španjolskog kao stranog jezika. Strah od stranog jezika
definira se kao osjećaj nervoze i nesigurnosti koji osoba osjeća kada se od nje traži da se koristi stranim jezikom kojim ne vlada suvereno, a može biti prisutan u svim oblicima jezične uporabe (Mihaljević Djigunović, 2002). Komunikacijske strategije su verbalne i neverbalne
strategije koje se koriste kako bi se nadomjestili nedostaci u komunikaciji zbog nedovoljne jezične kompetencije (Canale i Swain, 1980; u Dörnyei, 1995). U istraživačkom dijelu rada
istražila se povezanost straha od stranog jezika i upotrebe komunikacijskih strategija kod 139 učenika zagrebačkih gimnazija. Kao instrument korištene su dvije skale, Skala za mjerenje straha od stranog jezika u razrednoj situaciji (FLCAS; Horwitz et al., 1983) te Upitnik o
komunikacijskim strategijama u govoru (OCSI; Nakatani, 2006). Rezultati istraživanja su pokazali da učenici osjećaju srednje niski strah od jezika, da ne postoji značajna razlika u strahu ovisno o godinama učenja jezika, da se podosta koriste komunikacijske strategije u
govoru te se nije pokazalo postoji li generalna povezanost između straha od stranog jezika i upotrebe komunikacijskih strategija u govoru.
Actions (login required)
|
View Item |