Šemiga, Karla.
(2018).
Ispravljanje učeničkih pogrešaka: stavovi i ponašanje nastavnika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea-Beata].
Abstract
U ovom radu najprije se prikazuje i obrađuje koncept pogrešaka prema teorijskoj podlozi analize pogrešaka, a spominju se i kontrastivna analiza,međujezik te klasifikacija pogrešaka. Zatim se detaljnije predstavlja proces ispravljanja pogrešaka, opisujući pritom što bi se trebalo ispravljati,u kojem trenutku i na koji način, kao i tko bi sve trebao ispravljati pogreške. U istraživačkom dijelu rada, predstavljaju se rezultati istraživanja kojemu je cilj bio utvrditi podudaraju li se stavovi nastavnika o ispravljanju učeničkih pogrešaka s njihovim ponašanjem
u razredu. Istraživanje se temeljilo na analizi pogrešaka i analizi ispravljanja nastavnika za vrijeme sata, te je također provedena anketa o stavovima profesora prema pogreškama i njihovom ispravljanju. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da nastavnici španjolskog kao stranog jezika kod ispravljanja pogrešaka generalno postupaju u skladu sa svojim mišljenjem o tom pitanju. Najčešće korištene tehnike ispravljanja su: metalingvistička pomoć, direktno ispravljanje te ponavljanje s upitnim tonom i parafraza. Također se može zaključiti da se ispravljanje najčešće odvija u prvoj stanci nakon pravljenja greške, iako je i trenutni ispravak
greške vrlo učestao. Općenito, nastavnici su svjesni pogrešaka svojih učenika te njihov način ispravljanja uvelike ovisi o drugim čimbenicima, kao što su cilj pojedine vježbe, atmosfera u razredu, i slične okolnosti.
Actions (login required)
|
View Item |