Ivezić, Marija.
(2013).
Mogućnosti integracije učenika s posebnim potrebama u osnovnu školu u Njemačkoj i Hrvatskoj.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of German Language and Literature
Department of Pedagogy.
[mentor Hrvatić, Neven and Piškorec, Velimir].
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (316kB) | Request a copy |
|
PDF
(Croatian)
- Registered users only
Download (115kB) | Request a copy |
Abstract
Osobe s posebnim potrebama dugi niz godina su se ograđivale od društva, smatralo ih se sramotom za obitelj, izdvajani su iz nje te bivani smješteni u razne ustanove, često i daleko od očiju javnosti. Međutim, razvojem društva i razvojem svijesti društva, javila se inkluzija kao pokret u okviru socijalnog modela. Djeca s posebnim potrebama su se počela više uključivati u društvo, a samim time i u škole. Kada djetetove posebne potrebe nisu uočene prije polaska u školu, provodi se pedagoška opservacija. Opservacija ili promatranje jedna je od mnogih metoda istraživanja, odnosno dijagnosticiranja, a uključuje primjenu različitih sredstava s ciljem upoznavanja učenika s posebnim potrebama, njegovih sposobnosti, mogućnosti i ograničenja sa svrhom odabira najprimjerenijeg oblika školovanja, odnosno izrade primjerenog programa školovanja. Integracija u Hrvatskoj moguća je na dva načina, a to su da dijete pohađa nastavu po prilagođenom, ili po individualiziranom programu. Za razliku od toga, u Njemačkoj se formiraju vanjski razredi koji pripadaju školama za odgoj i brazovanje, no djeluju u sklopu redovnih odgojno-obrazovnih ustanova.
Item Type: | Diploma Thesis |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | inkluzija, IOOP, prilagođeni program, „vanjski razredi“ |
Subjects: | German language and literature Pedagogy |
Departments: | Department of German Language and Literature Department of Pedagogy |
Supervisor: | Hrvatić, Neven and Piškorec, Velimir |
Date Deposited: | 05 Jul 2013 13:23 |
Last Modified: | 07 Dec 2016 13:37 |
URI: | http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/2202 |
Actions (login required)
View Item |