Kauzlarić, Vedrana.
(2014).
Uloga motivacije u učenju španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Motivacija u učenju stranih jezika multidimenzionalna je tema. Mnogima je zanimljiva zbog važne uloge koju ima u procesu učenja i podučavanja jezika. U radu su predstavljene konceptualne osnove teorija motivacije iz opće i edukacijske psihologije, najvažnija znanja o motivaciji u učenju stranih jezika, kao i najrelevantnija empirijska istraživanja ovog područja. Proučavanje obilježja motivacije omogućuje produbljivanje razumijevanja čimbenika koji pokreću i podupiru učenje stranih jezika. Zbog navedenog razloga od iznimne je važnosti definirati i analizirati širok spektar čimbenika uključenih u taj proces: raznolikost motiva, vrste i stupnjeve motivacije, stavove učenika prema jeziku i pripadajućoj kulturi, te njihov utjecaj na razvoj motivacije. Provedeno istraživanje nastoji proučiti motivaciju za učenje španjolskog jezika u formalnom, izvanškolskom kontekstu učenja, s ciljem izrade motivacijskog profila učenika. Napravljeno je istraživanje na uzorku od 66 sudionika koje čine odrasli učenici španjolskog kao stranog jezika iz dva privatna instituta za podučavanje jezika u gradu Zagrebu. Rezultati istraživanja omogućuju uvid u izvore motivacije za učenje španjolskog jezika u spomenutom kontekstu. Analizom prikupljenih podataka nastoji se definirati percipiranje vrijednosti španjolskog jezika. Predmet analize podataka čine i općeniti stavovi učenika prema učenju stranih jezika te prema hispanskom svijetu, što može rezultirati određenim didaktičkim implikacijama za profesore španjolskog jezika u drugim kontekstima podučavanja.
Actions (login required)
|
View Item |