Klemenčić, Mateja.
(2014).
Sociokulturalna kompetencija : povijesni sadržaji u podučavanju španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana].
Abstract
Da bismo razumijeli bit nekog stranog jezika potrebno je razumijeti društvo kojem pripada taj jezik. Nije dovoljno poznavati samo jezik i njegove lingvističke vrijednosti jer prava se vrijednost nekog društva krije ponajprije u njegovim sociokulturalnim aspektima. Upravo zato ovaj rad obrađuje temu sociokulturalne kompetencije, točnije, povijesnih sadržaja u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Prvi, teorijski dio rada posvećen je didaktičkoj i metodološkoj teoriji koja podupire dva nerazdvojna fenomena u procesu poučavanja i usvajanja španjolskog kao stranog jezika: jezik i kulturu. U drugom dijelu rada ova je teorija razvijena i u praksi. Sastavljen je upitnik za profesore španjolskog kao stranog jezika kako bi se bolje upoznali prisutnost i način na koji se obrađuju povijesni sadržaji u nastavi španjolskog jezika. Zatim je na temelju rezultata dobivenih u upitniku i prijedlozima ZEROJ-a i Kurikuluma španjolskog jezika Instituta Cervantes izrađen didaktički materijal (zajedno s detaljnim smjernicama za profesore o tome kako u nastavi predstaviti ovo gradivo) koji ujedinjuje jezične, sociokulturne i povijesne sadržaje, obrađuje povijesnu temu koja je općenito u nastavi slabo zastupljena, ali vrlo važna za bolje razumijevanje španjolske kulture, a isto tako nudi mogućnost za postizanje didaktičkih ciljeva potanko opisanih u ovom radu (razvoj komunikacijske kompetencije s posebnim naglaskom na sociokulturalnoj kompetenciji, tj. poučavanje povijesnih sadržaja uz pomoć jezika i poučavanje jezika uz pomoć povijesnih sadržaja).
Actions (login required)
|
View Item |