Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Sociokulturalna kompetencija : povijesni sadržaji u podučavanju španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Klemenčić, Mateja. (2014). Sociokulturalna kompetencija : povijesni sadržaji u podučavanju španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana].

[img]
Preview
PDF (Español) - Unpublished version (manuscript)
Download (3MB) | Preview

Abstract

Da bismo razumijeli bit nekog stranog jezika potrebno je razumijeti društvo kojem pripada taj jezik. Nije dovoljno poznavati samo jezik i njegove lingvističke vrijednosti jer prava se vrijednost nekog društva krije ponajprije u njegovim sociokulturalnim aspektima. Upravo zato ovaj rad obrađuje temu sociokulturalne kompetencije, točnije, povijesnih sadržaja u nastavi španjolskog kao stranog jezika. Prvi, teorijski dio rada posvećen je didaktičkoj i metodološkoj teoriji koja podupire dva nerazdvojna fenomena u procesu poučavanja i usvajanja španjolskog kao stranog jezika: jezik i kulturu. U drugom dijelu rada ova je teorija razvijena i u praksi. Sastavljen je upitnik za profesore španjolskog kao stranog jezika kako bi se bolje upoznali prisutnost i način na koji se obrađuju povijesni sadržaji u nastavi španjolskog jezika. Zatim je na temelju rezultata dobivenih u upitniku i prijedlozima ZEROJ-a i Kurikuluma španjolskog jezika Instituta Cervantes izrađen didaktički materijal (zajedno s detaljnim smjernicama za profesore o tome kako u nastavi predstaviti ovo gradivo) koji ujedinjuje jezične, sociokulturne i povijesne sadržaje, obrađuje povijesnu temu koja je općenito u nastavi slabo zastupljena, ali vrlo važna za bolje razumijevanje španjolske kulture, a isto tako nudi mogućnost za postizanje didaktičkih ciljeva potanko opisanih u ovom radu (razvoj komunikacijske kompetencije s posebnim naglaskom na sociokulturalnoj kompetenciji, tj. poučavanje povijesnih sadržaja uz pomoć jezika i poučavanje jezika uz pomoć povijesnih sadržaja).

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: jezik i kultura, povijesni sadržaji, sociokulturalna kompetencija, komunikacijska kompetencija, didaktički materijal, 4 jezične vještine
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana
Date Deposited: 21 Oct 2014 10:56
Last Modified: 02 Dec 2016 12:54
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/4818

Actions (login required)

View Item View Item