Firak, Kosjenka.
(2013).
Proces vrednovanja - vrednovanje čitanja s razumijevanjem.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana].
Abstract
Osim što je osnovni alat za usvajanje novih znanja, za rad i sporazumijevanje, čitanje ima važnu ulogu u učenju stranih jezika. Čitanje s razumijevanjem jedna je od četiri vještine koje se uče i ocjenjuju tijekom poučavanja stranog jezika. Sposobnost razumijevanja teksta spoj je poznavanja jezika i drugih čimbenika vezanih za osobnost čitatelja: motivaciju, prijašnja znanja, kulturološkog konteksta iz kojeg potječe itd.
Ovim radom željeli bismo doprinijeti istraživanjima čitanja s razumijevanjem. Proučili smo proces čitanja i predstavili različite pojmove čitanja i čitanja s razumijevanjem opisanih u raznim istraživanjima. Proučili smo čitanje s razumijevanjem kao receptivnu jezičnu vještinu i kao produkt čitanja na kojeg utječu razni čimbenici koji sudjeluju u tom procesu. Istražili smo spomenute čimbenike te različite modele čitanja. Razlikujemo kako se tazlikuju razine razumijevanja i sposobnosti čitatelja na određenoj razini. Ističemo važnost čitanja kao podloge za učenje stranog jezika te proučavamo razliku između čitanja na stranom i materinskom jeziku. Izložili smo tipologiju tekstova i aktivnosti koja se koristi tijekom poučavanja i ocjenjivanja čitanja s razumijevanjem. Rad sadrži istraživanje provedeno na uzorku od 51 učenika španjolskog kao stranog jezika. U istraživanju smo se detaljno bavili aktivnostima i tekstovima korištenima pri vrednovanju čitanja s razumijevanjem uzimajući za primjer službeni ispit DELE. Koristeći ispit DELE stupnja A2, vrednovali smo stupanj vještine čitanja s razumijevanjem učenika nakon 3 ili 4 godine učenja španjolskog. Analizirali smo stavove učenika prema španjolskom jeziku i prema testu. Naposlijetku, pronašli smo određene korelacije između rezultata učenika na testu i njihovih stavova prema samome testu te prema španjolskom jeziku.
Istraživanje nam je, osim stupnja poznavanja španjolskog jezika učenika, pokazalo i koje aktivnosti i tekstovi su im poznatiji i zanimljiviji, s kojma su manje upoznati i u kojoj je mjeri to utjecalo na njihov uspjeh na ispitu.
Actions (login required)
|
View Item |