Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Proces vrednovanja - vrednovanje čitanja s razumijevanjem

Downloads

Downloads per month over past year

Firak, Kosjenka. (2013). Proces vrednovanja - vrednovanje čitanja s razumijevanjem. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (624kB) | Preview

Abstract

Osim što je osnovni alat za usvajanje novih znanja, za rad i sporazumijevanje, čitanje ima važnu ulogu u učenju stranih jezika. Čitanje s razumijevanjem jedna je od četiri vještine koje se uče i ocjenjuju tijekom poučavanja stranog jezika. Sposobnost razumijevanja teksta spoj je poznavanja jezika i drugih čimbenika vezanih za osobnost čitatelja: motivaciju, prijašnja znanja, kulturološkog konteksta iz kojeg potječe itd. Ovim radom željeli bismo doprinijeti istraživanjima čitanja s razumijevanjem. Proučili smo proces čitanja i predstavili različite pojmove čitanja i čitanja s razumijevanjem opisanih u raznim istraživanjima. Proučili smo čitanje s razumijevanjem kao receptivnu jezičnu vještinu i kao produkt čitanja na kojeg utječu razni čimbenici koji sudjeluju u tom procesu. Istražili smo spomenute čimbenike te različite modele čitanja. Razlikujemo kako se tazlikuju razine razumijevanja i sposobnosti čitatelja na određenoj razini. Ističemo važnost čitanja kao podloge za učenje stranog jezika te proučavamo razliku između čitanja na stranom i materinskom jeziku. Izložili smo tipologiju tekstova i aktivnosti koja se koristi tijekom poučavanja i ocjenjivanja čitanja s razumijevanjem. Rad sadrži istraživanje provedeno na uzorku od 51 učenika španjolskog kao stranog jezika. U istraživanju smo se detaljno bavili aktivnostima i tekstovima korištenima pri vrednovanju čitanja s razumijevanjem uzimajući za primjer službeni ispit DELE. Koristeći ispit DELE stupnja A2, vrednovali smo stupanj vještine čitanja s razumijevanjem učenika nakon 3 ili 4 godine učenja španjolskog. Analizirali smo stavove učenika prema španjolskom jeziku i prema testu. Naposlijetku, pronašli smo određene korelacije između rezultata učenika na testu i njihovih stavova prema samome testu te prema španjolskom jeziku. Istraživanje nam je, osim stupnja poznavanja španjolskog jezika učenika, pokazalo i koje aktivnosti i tekstovi su im poznatiji i zanimljiviji, s kojma su manje upoznati i u kojoj je mjeri to utjecalo na njihov uspjeh na ispitu.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: čitanje s razumijevanjem, čitanje, ocjenjivanje, zadatak, aktivnost
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana
Date Deposited: 20 Jan 2015 09:53
Last Modified: 02 Dec 2016 12:02
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5002

Actions (login required)

View Item View Item