Jahić, Tea.
(2014).
Le rôle de l'enseignant et son agir dans les interactions de la classe de langue.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Franić, Ivana].
Abstract
Sedamdesetih godina prošlog stoljeća došlo je do zaokreta u učenju i poučavanju stranih jezika i rodila se ideja o usvajanju jezika kao o sociokognitivnom i interaktivnom procesu, tj. fenomenu koji je određen kontekstom u kojem se ostvaruje i u kojem je uvjetovan brojnim čimbenicima (psihološkim, kulturološkim, itd.) kako onoga koji uči, tako i onoga koji poučava. Što se tiče poučavanja i učenja stranih jezika, interakcija kao pojam obuhvaća različite varijable i dugo su vremena istraživanja bila usmjerena na izolirane aspekte tog procesa i značajniji napredak u razumijevanju istog je ostvaren spoznajom da su nastavnik i učenik međusobno zavisni i nedjeljivi kada je riječ o nastavnom procesu. Upravo stoga nakon datog povijesnog pregleda uloga nastavnika stranog jezika kroz najpoznatije metode poučavanja, slijedi iscrpan opis varijabli koje u različitoj mjeri utječu na razredni diskurs (nejednakost statusnog položaja u razredu, klima u razredu, itd.) kako bi se objasnio kadar nužan za kasnije razumijevanje položaja i uloga nastavnika jezika u jezičnoj nastavi na koje je prvenstveno usmjeren ovaj rad. Na temelju promatranja 10 sati nastave francuskog jezika u dvjema jezičnim gimnazijama i transkripcija audio zapisa istih pobliže se objašnjavaju brojne uloge i strategije poučavanja što ih nastavnik izmjenjuje tijekom nastavnog sata i pritom se naglašava važnost njegovih odabira jer su oni direktna veza s učenikovim uspjehom. Naglasak je stavljen na ključnu ulogu interakcije koja je u ovom radu shvaćena kao svojevrsna prilika za usvajanje jezika koju zajedničkim naporima ostvaruju i nastavnik i učenik i koju je moguće iščitati iz datih isječaka sa satova jezika. Oslanjajući se na brojne znanstvene radove iz tog područja, ovim radom podupirem tezu da uspješni nastavnici jezika nastoje primijeniti razne strategije poučavanja i stilove interakcije prilagođavajući se sposobnostima i potrebama učenika koje onda usmjeravaju ka zajedničko postavljenom cilju učenja svakog pojedinog nastavnog sata. Znanje koje učenik posjeduje na kraju nije rezultat samo i isključivo jednog od aktera nastavnog procesa, već je ono rezultat zajedničkih napora koji se kroz izvjesni vremenski period konkretiziraju u međusobnoj suradnji učenika i nastavnika.
Actions (login required)
|
View Item |