Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Pojam inteligencije i njegove implikacije u procesu podučavanja i učenja drugog ili stranog jezika s posebnim naglaskom na teoriju višestrukih inteligencija

Downloads

Downloads per month over past year

Subašić, Tea. (2012). Pojam inteligencije i njegove implikacije u procesu podučavanja i učenja drugog ili stranog jezika s posebnim naglaskom na teoriju višestrukih inteligencija. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Luetić, Silvana].

[img]
Preview
PDF (Español) - Unpublished version (manuscript)
Download (1MB) | Preview

Abstract

U ovom se radu istražuje koncept inteligencije usporedbom različitih modela koji su se pojavili u prošlom stoljeću, počevši od istraživanja Alfreda Bineta i prvog testa inteligencije pa sve do suvremenih teorija. Ti modeli su podijeljeni u tri glavne skupine: (a) modele usmjerene na strukturu inteligencije, (b) modele usmjerene na kognitivno funkcioniranje inteligencije i (c) modele usmjerene na cjelovito razumijevanje ljudskih sposobnosti. Objašnjavaju se prednosti i mane svakog od tih modela, tj. razlozi zbog kojih se sam pojam inteligencije toliko mijenjao kroz godine i zašto nove teorije uključuju faktore koje su prijašnji istraživači zanemarivali. Govori se o ulozi inteligencije u učenju općenito i u odnosu na učenje drugog ili stranog jezika te se objašnjava odnos između psihologije i učenja te se predstavlja pregled razvoja metoda učenja stranih jezika, od tradicionalne metode „gramatika-prijevod“, preko komunikacijskih pristupa pa sve do eksperimentalnih metoda. Potom se objašnjava teorija višestrukih inteligencija, njezino podrijetlo, pretpostavke i najvažniji doprinosi. Riječ je o jednoj od najutjecajnijih novijih teorija iz polja razvojne psihologije koja ljudsku inteligenciju grupira u osam različitih kategorija koje predstavljaju više ili manje razvijeni potencijal kod svakog čovjeka. Naposljetku se istražuje potencijal primjene ove teorije u poučavanju stranog jezika. Budući da ona zahtijeva individualan pristup, navode se konkretni primjeri prepoznavanja različitosti učenika te mogućnosti uvođenja različitih aktivnosti u nastavu koje će pogodovati razvitku pojedinih „inteligencija“ u poljima koncentracije, kreativnosti, opuštanja i motivacije te tako doprinijeti ne samo uspješnijem i cjelovitijem učenju stranih jezika, već i osobnom razvitku kako učenika tako i nastavnika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: inteligencija, višestruke inteligencije, učenje stranog jezika, psihologija učenja, metode učenja stranog jezika inteligencija, višestruke inteligencije, učenje stranog jezika, psihologija učenja, metode učenja stranog jezika inteligencija, višestruke inteligencije, učenje stranog jezika, psihologija učenja, metode učenja stranog jezika
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Luetić, Silvana
Date Deposited: 16 Apr 2015 08:34
Last Modified: 02 Dec 2016 11:58
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/5237

Actions (login required)

View Item View Item