Mjeda, Antoaneta.
(2016).
Povezanost straha od stranoga jezika sa strahom od negativne društvene evaluacije kod hrvatskih studenata španjolskoga jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].
Abstract
Strah od stranog jezika jedan je od afektivnih faktora koji ima iznimnu važnost za proces učenja stranog jezika. Stupanj u kojem se manifestira kod učenika uvjetuje njihovu jezičnu izvedbu te tako predodređuje njihov budući uspjeh ili neuspjeh u učenju. Iako su mnoga istraživanja ispitivala razne sastavnice te pojave, do današnjeg se datuma nije dovoljno istražila veza između straha od stranog jezika i straha od negativne društvene evaluacije. U tu svrhu se provelo ovo istraživanje u kojemu se za uzorak uzelo 86 studenata preddiplomskog i diplomskog studija Španjolskoga jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ciljevi istraživanja su bili: ustanoviti koji su izvori i razine straha od stranog jezika kod navedenih ispitanika, provjeriti koji su izvori i razine straha od negativne društvene evaluacije te otkriti postoji li povezanost između dvije navedene pojave. Podatci su se prikupili pomoću upitnika FLCAS (Horwitz et al., 1986) i BFNE (Leary i Kowalski, 1995) a rezultati su pokazali da ispitanici pate i od straha od stranog jezika i od straha od negativne društevene evaluacije te da između njih postoji određena veza. U skladu s navedenim otkrićima, zaključuje se da je potrebno stvoriti prijateljsku atmosferu i ophoditi se s učenicima s poštovanjem kako bi se smanjio strah od stranog jezika.
Actions (login required)
|
View Item |