Knjižnica Filozofskog fakulteta
Sveučilišta u Zagrebu
Faculty of Humanities and Social Sciences Institutional Repository

Uloga straha od ocjenjivanja u procesu učenja španjolskog kao stranog jezika

Downloads

Downloads per month over past year

Justić, Lucija. (2016). Uloga straha od ocjenjivanja u procesu učenja španjolskog kao stranog jezika. Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature. [mentor Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata].

[img]
Preview
PDF (Español)
Download (456kB) | Preview

Abstract

Proces učenja stranog jezika izrazito je složen proces na koji utječu brojni čimbenici. Jedan od tih čimbenika je i strah od ocjenjivanja. Strah od ocjenjivanja je psihološka pojava koja se javlja neposredno prije, za vrijeme te nakon ispita i ostalih oblika evaluacije, a s vremenom uzrokuje neuspjeh i negativno utječe na proces učenja. U nastavi stranih jezika nastavnikova uloga je da stalno nadzire i provjerava jezičnu proizvodnju te ocjenjuje mnogo više elemenata nego što je slučaj u drugim predmetima, što može utjecati na razvitak straha od ocjenjivanja kod učenika stranih jezika. Cilj ovog rada bio je istražiti postoji li strah od ocjenjivanja kod srednjoškolskih učenika španjolskog kao stranog jezika, te otkriti utječe li, i u kojoj mjeri, na njihovo učenje jezičnih vještina koje se ocjenjuju na satovima stranog jezika. Istraživanje je provedeno među 118 srednjoškolskih učenika iz dvije gimnazije u Zagrebu, Klasična gimnazija i XVI. gimnazija. Podaci su prikupljeni putem upitnika kojim se ispitivala razina straha od ocjenjivanja kod srednjoškolskih učenika španjolskog jezika, te poteškoće s kojima se susreću u jezičnim vještinama koje se ocjenjuju na satovima španjolskog jezika. Rezultati istraživanja pokazali su da, iako učenici ne pokazuju visoku razinu straha od ocjenjivanja, postoji značajna povezanost između određenihsimptoma straha od ocjenjivanja koje učenici osjećaju i poteškoća koje imaju u različitim jezičnim vještinama. Na temelju dobivenih rezultata, možemo zaključiti da strah od ocjenjivanja ima važnu ulogu u procesu učenjastranog jezika .Zbog toga, postaje jasno da bi u nastavi stranog jezika profesori trebali prilagoditi metode ocjenjivanja te stvoriti opuštenu atmosferu na nastavi kako bi se smanjio utjecaj straha od ocjenjivanja na proces učenja stranog jezika.

Item Type: Diploma Thesis
Uncontrolled Keywords: strah od ocjenjivanja, proces učenja stranog jezika, jezične vještine, proces evaluacije
Subjects: Romance languages and literatures > Spanish Language and Literature
Departments: Department of Roman Languages and Literature
Supervisor: Polić-Bobić, Mirjana and Jelić, Andrea Beata
Date Deposited: 07 Mar 2017 14:34
Last Modified: 07 Mar 2017 14:34
URI: http://darhiv.ffzg.unizg.hr/id/eprint/8251

Actions (login required)

View Item View Item