Morduš, Mihaela.
(2015).
Ovladavanje leksičkom kompetencijom na pripremnom i temeljnom
stupnju na primjeru udžbenika španjolskog kao stranog jezika.
Diploma Thesis. Filozofski fakultet u Zagrebu, Department of Roman Languages and Literature.
[mentor Ćavar, Ana].
Abstract
Ovladavanje vokabularom jedna je od temeljenih sastavnica kako u usvajanju prvog jezika
tako i u učenju stranog jezika. Temeljeni je cilj ovoga rada stoga pružiti uvid u pristupe
leksičkoj kompetenciji u trima suvremenim udžbenicima španjolskog kao stranog jezika. U
radu će se najprije pojasniti pojam leksičke kompetencije, a potom će se prikazati neki od
načina kojima se u suvremenoj nastavi leksička kompetencija u različitim etapama nastavnoga
procesa razvija. U nastavku će se usporediti pristupi razvoju leksičke kompetencije u trima
suvremenim udžbenicima namijenjenim poučavanju španjolskog kao stranog jezika. U
posljednjem će se dijelu rada, polazeći od iznesenih teorijskih spoznaja i analize nastavnih
materijala, predložiti neke aktivnosti ponavljanja kojima se želi poboljšati ovladavanje
vokabularom. Analizom početnih stupnjeva udžbenika i radnih bilježnica španjolskog kao
stranog jezika (Sueña 1, Gente Nueva Edición 1 i Anaya ELE Intensivo 1 i 2) primijetili smo
da zadaci potrebni za ponavljanje vokabulara nisu dovoljno zastupljeni u tim priručnicima, pa
se recikliranje obrañenog vokabulara prepušta nastavnicima. Budući da je ponavljanje
vokabulara neophodno kako bi se informacije mogle pohraniti u dugoročnom pamćenju,
predložili smo nekoliko zadataka ponavljanja koji bi se mogli upotrijebiti u nastavi
pripremnog i temeljnog stupnja španjolskog kao stranog jezika te tako „osvježiti“ leksičko
znanje učenika koji se tek susreću s novim jezikom.
Actions (login required)
|
View Item |